Allez au contenu Allez à la navigation

History BIODERMA : Innovation, Research

Историята на една Лаборатория –
марката, която е щедра и иновативна

Като марка, която винаги се е отличавала от останалите, BIODERMA остава вярна на своите убеждения, следва своята интуиция и брани свободата на своя дух. Лабораторията все така се ръководи от искрената страст да разбира биологията на кожата, желанието да твори нещо ново и да бъде част от прогреса на дерматологията, като стои далеч от стереотипите и установените догми.

  • Един фармацевт, една концепция

    Всичко започва през 70-те години на ХХ век с Жан-Ноел Торел, фармацевт, който въвежда коренно различен подход към дермокозметиката благодарение на богатата обмяна на опит с най-големите световни експерти в биологията и дерматологията. Той развива първите си патенти и полага основите на философията на BIODERMA – "Биологията в полза на дерматологията".

  • 1977 година – първата иновация

    Емблематичен за иновативната стратегия на BIODERMA, шампоанът Node бележи първи пробив на пазара, следват го редица други продукти с марката BIODERMA. Наименованието Node произлиза от Non-détéregence или "Без детергенти" – то подчертава колко различна е тази формула, която за първи път позволява измиване на косата без агресивно действие. Патентът щади физиологията на луковицата на косъма и предпазва липидния филм на влакното и скалпа. Повече нежност, по-добра толерантност. И до днес тези преимущества продължават да носят успех, както на първия продукт, така и на цялата гама Node.

  • От 1985 година – развитие на иновацията с помощта на дерматолози и биолози

    Осем години след пускането на първите продукти в аптеките, марката създава цяла гама в тясно сътрудничество с дерматолозите. Следвайки същия биологичен подход към кожата, BIODERMA развива своите продукти, ръководейки се от очакванията на лекарите, следва техните изисквания при разработките на формулите. И днес това сътрудничество гарантира значимостта на иновациите BIODERMA за пациентите. От друга страна, тесните връзки, създадени с аптечната мрежа, осигуряват ценна информация относно продуктите и тяхното възприемане от потребителите.

    От 1992 г. Лаборатории BIODERMA стават независими, за да запазят своята свобода на действие и стратегия. Около създателя Жан-Ноел Торел, който все още е начело, се сформира екип от изследователи и учени, споделящи същата визия, страстни любители на биологията, решени да внесат прогрес в дерматологията.

  • 1992 година – времето на големите иновации

    "Ние сме пионери в нашата област: кожата на човека, биологията, дерматологията. Нашата визия и начинът, по който работим, са различни от тези на другите, тъй като ние не се задоволяваме само с коригиране на неправилното функциониране на кожата. Нашата цел е да защитим нейните ресурси и да й позволим да се адаптира към заобикалящата я среда и начин на живот. За нас начинът, по който правим нещата, е също толкова важен, колкото и нещата, които правим." Убежденията на Жан-Ноел Торел продължават да са наша отправна точка. Всички иновации на BIODERMA се съобразяват с кожата, нейното функциониране и нейната биология. От самото начало и най-вече от 90-те години Лабораториите създават знакови продукти, основаващи се на забележителни иновации, които предлагат нови възможности за задоволяване на очакванията на дерматолозите и на нуждите на техните пациенти. Тези иновации се обособяват в областта на чувствителната кожа, мазната кожа, сухата кожа, дехидратираната кожа, слънцезащитата, капилярите, клетъчната регенерация.

  • 2001 – година на убедително международно присъствие

    Откриването на първия филиал в Италия през 2001 г. бележи официално международното участие на дейността на Лаборатории BIODERMA, водещо началото си от 90-те години. Тази промяна е необходима и заради желанието на BIODERMA да стои възможно най-близо до реалностите на всеки пазар. Залогът: разбиране на очакванията на дерматолозите, фармацевтите и на техните пациенти, които се различават съществено в зависимост от държавата; отразяване на географските, културните, физиологичните особености, както и адаптиране към практиките на здравните специалисти навсякъде по света. Днес Лаборатории BIODERMA присъстват в близо 100 държави посредством своите филиали, местата за продажба, различни изследователски центрове, частни и университетски партньорства.

  • 2009 – година на солидарен ангажимент

    През ноември 2009 г. Лаборатории BIODERMA провеждат първата си мисия в знак на солидарност в Северен Виетнам. Следващите са във Виетнам и в Камбоджа с помощта основно на лекари, дерматолози и френски фармацевти, както и на различни хуманитарни организации. Целта е предоставяне на медицинска помощ, информационни средства и различни материали на местното население. Всички тези действия отразяват духа, който ежедневно движи Лаборатории BIODERMA и изразяват дълбоко човешките ценности, които те бранят: щедрост, солидарност, споделяне.

  • 2011 година – прогрес на дерматологията чрез Фондация BIODERMA

    Създадена през 2011 г., Фондация BIODERMA, намираща се под егидата на Фондацията на Франция, има за основна задача да поддържа развитието на дерматологията по света. Това се явява крайна цел на тази марка, която винаги се е опирала на опита на дерматолозите, за да се развива. Днес Фондация BIODERMA солидарно допринася за разпространението на знанията в областта на дерматологията сред медиците по цял свят, както и за напредъка на изследванията в областта на фундаменталната биология, посредством етичен и солидарен подход. Световният конгрес по дерматология, символ на ангажимента на Фондация BIODERMA в полза на дерматологията, се явява неповторим кръстопът, който обединява всяка година най-големите специалисти от всички континенти с цел обмен на опит на най-високо равнище.